Lieve allemaal,

December…de feestmaand die normaliter de mooiste en drukste tijd van het jaar voor ons is, is gisteren abrupt geëindigd in een eindsprint waarin we in alle 3 de salons tot na 23:00 hebben gebikkeld en bovenal genoten. Genoten van jullie lieve woorden, geruststellende beloftes en fijne gesprekken. Genoten van het nog mogen doen, wat we het liefste doen en dat is voor jullie zorgen…maar wat was het een rare en dubbele avond, want hier stopt het jaar voor ons…

“Nederland gaat op slot”, zei premier Rutte gisteravond tijdens zijn toespraak. Hij kondigde aan dat we te maken krijgen met een ingrijpende lockdown en een groot pakket aan maatregelen en dringende adviezen. De nieuwe regels gaan per vandaag in en gelden (in ieder geval) tot en met 19 januari 2021.

Alle kapsalons en schoonheidssalons moeten zeker tot en met 19 januari 2021 sluiten om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Dit betekent dat wij ons beroep niet meer mogen uitoefenen. Ook mogen we dit keer, in tegenstelling tot de 1e lockdown, geen producten verkopen in de salons. Het online verkopen is nog wel toegestaan. Ook kunnen we onze producten of color-kits op bestelling bezorgd worden bij cliënten thuis (dit zullen we doen wanneer mogelijk en wanneer je in de buurt van de salon woont).

Met deze maatregel breekt er voor onze branche opnieuw een hele onzekere en lastige periode aan. Eerst Lockdown 1 in het voorjaar, vervolgens hebben we vanaf na de zomer te maken gehad met minder planbare uren en afzeggingen wanneer mensen verkouden of ziek waren en medewerkers die zelf niet konden werken wanneer ze verkouden waren. We hadden ons ontzettend verheugd op de december eindsprint, de financiële injectie die december zou brengen.  Het is zo’n vreselijk gezellige en leuke, drukke tijd om te werken! Maar helaas, de salons zitten dicht en we zullen tot en met 19 januari niet meer mogen behandelen. Ik vrees dat dit grote gevolgen voor onze branche gaat hebben…

Maar…met stilstaan en achteruitkijken bereik je niets…

Dus..wat doen we wel?

1. Verzending producten uit Webshop
Onze eigen webshop is gewoon online en actief zoals altijd en natuurlijk vinden we het superfijn als je ons steunt door hier een aankoop in te doen.
Hier kun je Keune, Balmain, Pixi, Comfort Zone en Skin Regimen aankopen.

(Mis je een product? Stuur ons een whatsapp en we zetten het direct voor je in de shop.) Woon je in Doetinchem dan zullen we proberen je product bij je thuis te bezorgen, woon je in een andere plaats dan verzenden we je producten met PostNL.

Onze Keune Webshop is uiteraard ook Online. Shop je enkel voor Keune, dan kun je ook in deze shop webshoppen :).

2. Color Kits @Home
We zijn ook direct weer begonnen met de Color Kits @Home, ben je vaste klant bij ons dan kun je deze kit ook in onze webshop aankopen, je vind deze onder het kopje “kleuring“. We maken je color kit weer op maat voor je en je krijgt een tube verf, afgemeten developer, handschoenen, kwastje, capeje een puntkam en een uitleg. Ook is het mogelijk om toners voor de lengtes en punten op te sturen.
Wat kan niet? We kunnen je niet thuis highlights laten zetten, dus je uitgroei blonderen gaan wij niet faciliteren en we adviseren ook echt niet om zelf te gaan stunten, je wil niet weten hoeveel “coupe corona” we hebben moeten fixen na de vorige lockdown….

3. Persoonlijke haar- en kleurverzorging
Met ons nieuwe product Keune You kunnen we haarverzorging op maat maken, door diverse elixers toe te voegen kunnen we de ideale shampoo of conditioner voor jouw haar maken. We kunnen hier ook kleurelixers aan toevoegen. Je krijgt het product in een mooi doosje met je eigen naam erop, helemaal voor jou! De shampoo kost €21,95 en de conditioner €22,95. Wil je een Keune You product? Dan kun je ons een whatsapp sturen op 06-30232287. Als je klant ben bij ons dan kun je de aankoop ook in de webshop doen, want dan hebben we gegevens over je haarstructuur en kunnen we op maat je verzorging maken.

4.Digitaal advies
Heb je advies nodig over passende producten voor huid of haar? Dat kan natuurlijk ook, via Facetime of Whatsapp beeldbellen komen we in contact met elkaar en gaan we overleggen wat de beste opties zijn voor jou.

5.Cadeaus
We hebben nog heel veel ontzettend leuke giftsets en kerstcadeaus in onze salons. Deze willen we natuurlijk heel graag verkopen. Je vind al een aantal cadeaus onder kopje gifts in de shop en we zullen deze in de loop van de nacht aanvullen.

Abonnementen
Wat betreft onze Abonnee’s, we zullen op 1 januari 2021 de abonnementsgelden van december 2020 uit coulance niet incasseren. Zo trekken we de weken die we nu gedwongen gesloten zijn recht met jullie. Wil je toch je abonnementsgeld betalen omdat je ons wil blijven steunen? Reageer dan hier.
Heb je een uitgestelde betaling ivm aankoop van je haar? Dat is geen abonnement en hier geldt gewoon een betalingsverplichting voor dus deze incasso’s worden gedaan.

Afspraken
Alle afspraken in onze gedwongen gesloten periode komen te vervallen. We adviseren je om Online alvast een afspraak te plannen voor na 19 januari. Je kunt ons ook proberen te bellen hierover we zullen tussen 10.00-14.00 dagelijks aanwezig te zijn om andere werkzaamheden in de salon te doen en om jullie orders te pakken.

Contact
We blijven natuurlijk heel graag nauw met je in contact! Je  kunt de salon in Doetinchem bereiken via mail: info@debeautyfabriek.nl of via
Whatsapp: 06-30232287 (doetinchem en groenlo) of 06-82561266 (apeldoorn)

Tips
Heb je tips voor ons van filmpjes die je wil zien of productuitleg of wat dan ook? Geef dit dan hier door en we gaan aan de slag!

Lieve allemaal, we gaan jullie ontzettend missen!
We zien elkaar online aankomende periode en in 2021 weer in real-life.

Liefs, teams de Beautyfabriek